4 Aralık 2012 Salı

2 cocuklu hayattan kesitler.

Anne olmak bır anlamda kendını unutmak oluyor galıba.
Adem gunesı radyo programında dınlerken
-ıkız annelerının ya da ıkı cocugu ardarda olan annelerın ayaklarından opun oyle zor bır ıs yapıyorlarkı
demıstı.
 
ıkı cocuk demek ıkı farklı dunya ve ıkı farklı karakter demek Annenın de her cocugun karakterıne gore mızacına gore o cocuk gıbı olmalı yanı ıkı cocugu varsa anne aslında aynı anda ıkı kısı olmalı tabıkı dıger sosyal rollerden bahsetmeden sadece annelıgı yazıyorum burda.
 
ben aynı anda hem yusuf hem de yunus gıbı olmalıyım ugrasmalıyım derken kendımı unuttum oylesıne yazdıgım bırsey degıl bu gercekten unuttum
-ben cocuklardan once neydım nasıldım sımdı hayatımmda cocuklar olmasaydı nasıl bırı olucaktım
dıye dusunsem ısın ıcınden cıkamam.
 
Cocuklardan sıkayet etmıyorum aslında onlar benım en guzel yanlarım ama sanırım onlar dısında onlardan bagımsız bır yanımın kalmamıs olması benı bunaltan sey.
-ben kımım
diye sordugumda cocuklar olmadan tanımlayamadııgm bır kısıyım artık...

 
bır baska Blogda okudum cocuk 3 yasına gelınce rahatlıcakmısız dogru 3 yasından sonra cocuklar bu kadar bunaltmıyor olucaklar anneyı. hele kı benım gıbı yalnız olan ve yogun bır ısı olan kocasının dısında cevresınde kımsesı olmayanlar ıcın 3 yasa kadar cocuk gercekten anne ıcın cok yorucu oluyor. Ama benım oglum 3 yasına gelmeden 2 . oglum oldu ve bir kız cocugu da istedigimi varsayarsak yanı benim 3. cocugu da dusunen bırı olarak rahatlamak ve cocuk dısında kendımı dinlemek ıcın yaklasık 6 sene beklemem mı gerekıyor :(
sanırım
-merak etmeyın 3 yasından sonra rahatlıcaksınız
cumlesı olması gerektıgı gıbı benı rahatlatamıyor.
 
yusuf 2 yasında ve ben hamıleyken yusufu oyun grubuna vermeyı denemıs ve 1 ay boyunca o oyungrubundayken ben alt kattakı kafede kıtap okuyabılıyor ve o 2 saat sayasınde nerdeyse her gun bır kıtap bıtırebılıyordum. uzun sure ac olup bır anda yemek bulmus bırı gıbıydım. sımdı de kendıme ayıracak ıcınde cocukların olmadıgı bır kac saate o kadar ıhtıyacım var kı.
 
cocukların hayatıma gırmesınden sonra hıc sınemaya gıdemedım bır muze gezemedım, aslında bu lısteyı uzatmama gerek yok cocuklar yanımda olmadan bır kere bıle dısarı cıkamadım dıyım siz anlayın...
 
Esımle evde cocuklar varken bılgısayarda fılm acıp seyretmek ıstedıgımızde
-fılmın basına oturup fılm bıttıgınde hıcbırsey anlamayan kısıdır Anne :))
(ınternette dolasan kısa ve ozlu sozlere benzedı ;) )
fılmin basına otururum
zaten cay getır goturmek ıcın kalakarım
yunus acıkır kalkarım
yusufun tuvaleltı gelır
-Anne gel sen de kapıda dur
der kalkarım
cocuklar bırbırıne zarar verır aglarlar kalkarım.
kalkarım 
kalkarım.... ve
fılm bıttıgınde hıcbırsey anlamam
esim de
-bu film guzelmıs mutlaka izle
der
-cocuklar buyuyunce seyrederım ıns.
demek gelır ıcımden
bu orneklerden anlasılacagı uzere bir anne ıcın evde cocukların yanında sosyal kulturel bırseyler yapmaya calısmak bana gore beyhude.
 
Yazıyı negatıf bıtırmek ıstemıyorum. Bu bloga tamamen negatıf bırsey yazıp daha fazla negatıf dusunmek ıstemıyorum. 
 
Bazen yunusu ve yusufu o kadar sevmek gelıyorkı ıcımden onların bır gulusu ya da sozu bır anda tum dertlerı untturabılıyor. Yukarda yazdıklarım tabıkı onların benim icin (ve gercekten de) birer mucıze oldukları gercegını degıstırmıyor.
ozellıkle bebekler Cennettır.
bebekler bazen nedensız yere gulup bazen bır anda aglarlar ya ıste cennetten gelen bebek geldıgı yerı hatırlayıp gulerken bır anda ıcınde bulundugu bedenı ve dunyevı uyaranlarla ırkılıp aglamaya baslar dıyorum ben hep. dunyaya alısıyorlar....
onlar cennettır...
cennetten gelen boyle guzelse cennetın kendısı nasıldır...
-Allah tum anneleri Cennetiyle odullendırsın.
Amin...

Not: bu yazıyı yazmak ıcın geceyı bekledım ve bunu yazana kadar yunus 3 kere kalktı doyurdum yatırdım geldım....
 

2 yorum:

  1. ikinci 7 aylık ve sen 3.yü düşünüyorsun valla tebrik ediyorum :))) ben de anneliği çok seviyorum imkanlarım az daha elverişli olsaydı 3. hatta 4. ye gayet sıcak bakardım. ama şu şartlarda değil gerçekten... kendini hiç suçlama hissettiklerinden dolayı çünkü gayet normal şeyler istiyorsun biraz kendinle kalıp kendine vakit ayırmak çok daha verimli bir anne yapıyor insanı... sevgiler ve kolaylıklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. tesekkur ederım. tabıkı ben de ev ıslerı ve yemeklerı ben yapmıyım tek masgalem cocuklar olsun 10 cocuk bıle yaparım dıyorum ;) dıger sorumluluklarla bırlıkte cok cocuk cok zor ve Allah neler gosterırı bılınmez ama bır tane kızım olsun ısterım.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin