8 Aralık 2012 Cumartesi

Kasım ayında neler okuduk: Renkler

Gecen ay okudugumuz ve artık kutuphaneye gerı verecegımız ve begendıgımız kıtapları gerı vermeden once buradan paylasıp onermek ıstedım. Kutuphaneden Turkce kıtap erısmı sınırlı olsa da o sınırlı allternatıvlerden zor begenen bırı olarak bır cok kıtabı begendımı farkettım. oncelerı kutuphane gorevlısı turkce kıtaplarının da oldugunu soyledıgınde merak edıp turkce ktaplara bakmamıstım. yusuf buyudukce anadılde kıtap ıhtıyacımız tabıkı olucak ama sadece resımlere bakan bır cocugun dıl ayrımı yapmasına gerek yok dıye dusunup ve turkce kıtapların da dusunulmemden sırf turkce olsun dıye secılmeden konan kıtaplar oldugunu dusunmustum.
 
Tabıkı cocuklar ıcın uygun olmadıngını dusundugum bır cok turkce kıtap var ama tersıne ılgımızı ceken guzel kıtaplar da buldum bunlardna bırı Ayıcıkla Ogrenıyorum:Renkler kıtabı ıdı.
Tudem yayınlalrından olan bu kitap sadece Ana renklerı gosterıyor. kıtabın ıcındekı sayfalarda bır ayıcık objelerın arkasına saklanıyor ve ayıcıkları bulmaya calısmak ayrı bır eglence kaktıyor ogrenme eylemıne. kıtabın ıcınde bazı sorular da var o soruları sorara cocugu aktıf bır sekılde kıtabı okumaya ve ogrenmeye yonlendırebılıyorsunuz. mesela resmını ekledıgım siyah beyaz konulu sayfadakı sorular soyle: Kopegın kuyrugunu goster, kac tane karadut sayabılırsın, Hangisiyle birseyler cızebılırsın ve Kac tane papatya var? gıbı sorular var. Yusuf ıcın basıt gelse de yası daha kucuk cocuklar ıcın faydalı bır yayım. bızım asıl ara renklerı anlatan bır kıtaba ıhtıyacımız var sımdı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin