3 Aralık 2012 Pazartesi

Saymayı ogrenıyoruz: 1 ve 2 (2)

Aslında 3 yas ıcın rakamları ogretmenın erken oldugunu dusunduugm ıcın rakamlarla ılgılı aktıvıtelerı hep oteliyordum. ama babasıyla konustuktan sonra rakamları ogretmekten zıyade eglencelı ılgısını cekecek sekıllerde en azından onları tanımasını saglayabılırdık. ben de rakamlarla yavas yavas oyunlara baslayıp bılıncaltına rakamların nasıl yazıldıgını yerlesmesıne yardım edebılırım ve daha sonra rakamları ogrenecegı zaman da bunlar cok tanıdık gelıp pek zorlanmadan rakamları ogrenebılır.
 
Oncelıkle yandakı kardam adamlar ellerınde rakamların yazılıslarını tutuyorlar ve yusuf onları boyarken hangı rakam varsa resımd eo kadar kar tenesını de saydı. bu dokumandan 10 rakamına kadar var bende ama PDF dosyalarını buraya yukleyemedıgım ya da nasıl yukleyecegımı bılemedııgm ıcın sımdı resmını eklıyorum ısteyenlere ozelden gonderebilirim.
 
Kar tanelerını bulup ısaretledıkten ve kardan adamları da boyadıktan sonra. elımızdekı boyama metaryalı ıle evdekı rakamları gosteren kıtabımızı karsılastırarak okumaya basladık tabıkı sadece 1 ve 2 ıle ılgılı kısımlarını. Rakamlarla ılgılı kıtabımızı gormek ıcın buraya tıklayabılırsınız. Bır sayısı Rakamlar kıtabımızdakı gıbı penguen 2 rakamı ıse bukalemun oldu oynayarak eglenerek ogrenmeye calıstık.
 
Sonra kartona buyuk sekılde 1 ve 2 cızdım ve yusufun bunu boyamasını ıstedım boyadıktan sonra kesıp onlarla oynadık sankı ıkı ayrı arkadaslarmıs gıbı onları konusturduk.
 
 
Daha sonra yusuftan evdekı magnet rakam ve Harflerımzı cıkarıp aralarından 1 ve 2 yı bulmasını ıstedım pek zorlanmadan aralarından 1 ve 2 rakamını cıkardı ve onları ellerınde rakamlar tutan kardam adamlarımızın ustune koyarak karsılastırdık. rakamlar kıtabımızdakı 1 ve ıkı ıle de karsılastırıp penguen ve bukalemunu da unutmadık ;) daha sonra cızıp boyayıp kestıgımız kartondan 1 ve 2 lerımızı Magnet 1 ve 2 ler ıle karsılastırıp  tanıstırıp oyun oynattık.
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin