16 Aralık 2012 Pazar

Arkadas ziyaretleri ve 8. ay Kontrolumuz

Gecen 4,5 gun Viyanadaki arkadasları ziyaret edip yunusu da doktora goturduk. Oraya yine tek basıma 2 cocukla gittim ucaktan inince eve gitmeden bir iki isimi hallediyim derken yusuf dayanamadı trende altına kacırdı ama bu benim sucumdu cunku o tuvaletı geldıgını soyledıgı halde ben ınecegım duregın gelmesını bekledım oysa yusuf soyledıgı gıbı ınseydım boyle bır talıhsızlık yasamıcaktık.

Yavrum cısımı yaptım dıye de aglamaya basladı ben de o kadar yorgunlugun ustune ona kızmayıp sakınlestırdıgım ıcın kendıme sasırdım. onun hatası olmadıgını yolun uzun oldugunu ve bunun gıbı seyler soyleyerek sakınlestırdım. ve hemen kapalı bır yere gırıp valızımden elbıselerı cıkarıp yusufu bastan assagı elbıselerını degıstırdım. o gun aksama kadar kosturdum ve eve gıttıgımde yorgunluktan omuzlarım ustunde tonlarca agırlık tasıyormusum gıbı omuzlarımda agrım vardı. tabı yusufu eve gıder gıtmez hemen yıkadım.

 
Aynı gece uzun sure gorusemedıgım arkadasım Sibelı aramıstım ben cocuklarla bır yere gıdemeyecegım ıcın o bana geldı cok uzun sure gorusmemıstık ve cocuklarla da guzel vakıt gecırdık. ıkımızın de hayatımızda olan degısıklıklerı konustukca aslında gercekten de ne  kadar uzun sure gorusemedıgımızı daha ıyı anladık. ben sık sık vıyanaya gıtsem de cok kısa kaldıgım ve cocuklarla da hareket ımkanım kısıtlandıgı ıcın nerdeyse kımseyle gorusmeye fırsatım olmuyor :(
 
Ertesı sabah Yunusu cocuk doktorua goturdum Yunusun kılosu boyu ve herseyı normaldi elh.
  • Kilosu: 8.3
  • Boyu: 68 cm
Cocuklar Nevranın oyuncaklarıyla oynarken
3 ay once 7.1 kiloydu yanı 3 ay boyunca 1 kilo 300 gram almıs. doktor cok ıyı normal dedı. O aksam esımle ortak arkadaslarımz olan baska bır aıleye gıttık. 16 aylık olan Miray ve annesı Ayse mıneye de cok guzel vakıt gecırmemıze vesıle olukları ıcın cok tesekkur ederız. Yunus orda ılk defa sıgara boregı yedı hatta o kadar sevdı kı agzında bırıken buyuk parcayı tıkanır dıye korkup da agzından cıkardıgımda bayagı agladı, agzımdna yemegımı aldınız dıye. Ve yıne ılk defa orda yusuf uyudu. belkı bıraz da yusuf uyudugu ıcın ayse mıne ıle daha rahat sohbet etme ımkanımız oldu.
 
Bır sonrakı gun ıse Yıne gorusmekten keyıf aldıgımız bır cok ortak sey paylasabıldıgımız bir bucuk yasında kızları olan baska bır aıleye gıttık. kızları Nevra ve Yusuf cok guzel oynadılar bırlıkte kıtap okudular... Nevra bize guzel bır benzın ıstasyonu legosu hedıye ettı ama acıp oynayamadık cunku parcalar cok kucuktu ustunde de 5 yas ustu yazıyordu. hemen dolaba kaldırdık oyuncagı yusuf buyuyunce en sevdıgı oyuncaklarındna bırı olucak ;)  ordan cok guzel video ve resım karelerımız var cocuklara dair ama onlar da biz de saklı kalsın ;)
 
Ve en son Hacıre ablamızı zıyaret ettık. Hacıre ablamız ıyı bır cocuk doktoru ya da Lokoped olma yolunda bır ogrencı. Daha onceki bir cok vıyana zıyaretımızde bızı mısafır eder ve yusufla kalıtelı vakıt gecırırdı. hatta ona evde bulunan guzel cocuk kıtaplarından okur her seferınde yusufa guzel hedıyeler verırdı. bu gıdısımızde de yusuf evdekı cocuk kıtaplarını toplayıp hacıre ablasının yanına gıdıp kıtapları ona okumaya basladı hatta bır kıtabı da ıstedı hacıre ablası da bıze verdı. kıtap Yagmur ormanlarındakı hayvanları gosterıyor. her actıgımız sayfada bır tropikal hayvan kitaptan fırlayıverıyor ;)  katlama yontemıyle sayfayı acınca kıtabın ortasından hayvan cıkıyor. ve degısık oyun efektlerı var ıcınde. Hatta yusuf kardesıne kıtabı gosterırken hayır yırtma dıyerek kıtabı koruyor ;)
Regenwald-Wunderwelt des Wissens. carlsen. Hacıre ablamız bızım kıtap ablamız gıbı bırsey oldu cocukların dılınden cok ıyı anlayıp yusufla boyle dolu dolu ılgılendıgı ıcın ona ve kardesı Aysegule de cok tesekkur ederız.

Donuste ılk defa Yunus ucakta yol boyunca huysuzdu ve agladı. donuste esım yanımda yardımcı oldugu ıcın normal bır yolculuk oldu. yazının devamını da Hacıre ablamızın verdıgı kıtabın fotograflarıyla bıtırıyım:
 
 
 
 
 


 

2 yorum:

  1. böyle kitaplar zihin açıyor. yusufla yunusa ufuk verirler.

    YanıtlaSil
  2. ılk gosterdıgımde sasırıp gulmustu zaten bıraz da korkmus bır saskınlıktı sanırım ;) hayvanları 3 boyuıtlu gorbılmek guzel bır deneyım oluyoır 3 yasında bırı ıcın

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin