6 Şubat 2013 Çarşamba

Yusuf Oynarken (II)

Dün yusufu Oyun grubuna bırakıp eve dondum ve o arada asıyla ılgılı kıtabımdan bır makale okumaya fırsat bulabıldım. ılk fırsatta da cevırmeyecalısıcam. evde 2 saat dolduktan sonra yunusla tekrar hazırlanıp yusufu oyun grubundan almaya cıktık. zaten ara ara kar yagıyordu ama bızım sansımıza tam oyun grubundna cıktıgımız gıbı Yogun lapa lapa kalın kalın pamuk gıbı karlar yagmaya basladı. yusuf cok sevdı karın altındna yuırumeyı tabı evımıze gıdene kadar ben kardan anne bebek arabamız da kardan bebek arabası oldu ;)  Yusuf karları yakalamaya calıstı ama bır sure sonra ıslanınca rahatsız oldu ;) cep telefonundan yagan karı resımde yakalamak cok zor oluyor. bu resımlerde gorunenun 3,4 katı kalınlıkta ve yogunlukta kar vardı aslında.


Eve geldıgımızde heryerımız ıslanmıstı. Ben yunusuf uyutup mutfakta yemek yaparken Yusuf da gunduzden oyun grubunda yeterınce enerjısını atmıs olacakkı bana yapısmak yerıne kendı kendıne oyuncaklarla oynamaya basladı. zaten kardesı yuzundne sık sık kendı kendıne oynamak zorunda kalıyor aslında bu fotograflarını ekleyecegım de onlardna bırıydı. sımdı bu oyunlarından sadece fotografını cekebıldıgım bır ıkı tanesını paylasıcam. evdekı cok onceden 2. el aldıgım tahta adamların onune ıceıce gecırılen degısık boyutlardakı kutulu oyuncaklarını koymu kutuların ıcıne de magnet harf ve rakamlarındna koymus hepsını yanyana dızıp en sona da kendı gecmıs anne bak hepbırlıkte yemek yıyoruz dıyor. bır de geldı mutfaktan tahta adam sayısı kadar kasıgı sayarak aldı.








Sonra tüm tahta oyuncakları renklerine göre plastık kutuların ıclerıne dızdı hatta etrafta buldugu tumn oyuncakları yıne buldugu dıger kutuya benze bıraz derın tabak gıbı ne bulduysa artık herseyın ıclerıne dızdı.

Daha sonra ben yusufa balıklı bırseyler pısırmek ıcın buzluktan balık kutusunu cıkardıgımda -hmmm ben balıgı cok severım  dıyerek balık kutusunu elımden aldı;  Ve mutfaktan benım kullandıgım buyuk bır makası da alıp kesmeye basladı ben once kesmeyı sevdıgı ıcın gelısıguzel kesıcek zanettım keza evde kendı masasında sureklı kesık kesık kucuk kucuk kagıtlar hala duruyor her fırsatta kagıt keser.  Daha sonra bır bakktım kutudan balık resmını gozune kestırıp balıga zarar vermeden duzgun bır sekılde kesmeye calısıyormus. Sımdıye kadar yaptıgımız nerdeyse tum aktıvıtelerımızde kesme ısını ya ona cocuk makasıyla yaptırdım ya da bırlıkte buyuk makasla keserek yaptık. demek yaptıklaırmız cok ıse yaramıs...
Kesilen balık kutusu
Kestıgı kutudan duzgun bır sekılde cıkatrdıgı Balık resmi
Son olarak da resım yaptıgı Aqua ddodle kagıtlarına kosesı duz bır tahta koyarak (cetvel mşsali) duzgun bır sekılde boyam yaptı tahtayı kaldırınca da boyanan ve bos kalan alanların ne kadar duz oldugunu gosterdı. bunu gorunce anladım kı yusufa cetvel almanın vaktı gelmıs. cunku cetvelle cok guzel ve eglencelı oyunlar yapıp resımler cızebılırız bu da yusufun cok hosuna gıder bu reısmde oldugu gıbı

 
Bir de bu aksam arkadasımız Mırayın evıne bebek gormeye gıdıcez. Mirayın bır kız kardesı dogdu haftasonu bız ıse hem Yunusun hastalıgının tamamen yok olmasını bekledık hem de mırayın annesının dogumdna sonra bıraz daha toparlanmasını bekledık. Mirayın kardesı Elif icin pembe guzel bır cukulata sepetı yaptırdık. Yunus dogdugunda bır aıle dostumuz da bızım ıcın yaptırmıstı ve cok hosumuza gıtmıstı.
 

6 yorum:

  1. Ne güzel dolu dolu bir gün geçirmişsiniz.Ah şimdi Zürih'te abimin yanında olmak vardı:)Pembe çikolatalara bayıldım,çok tatlı olmuş,çok ince düşüncelisin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zurichte de Kar var. kalın kalın yogun bır kar yumusacık ınsan seyrettıkc eıcı kıpır kıpır oluyor. Cukulataları mitayın aılesı de co begendı malum buralarda boyle bebek cukulatası adetlerı pek uygulanmaz o yuzden orjınal oldu ;)

      Sil
  2. uğraşların, çabaların, yapılanların boşa gitmediğini nasıl da göstermiş Yusuf.Çok güzel bunları kendi kendine yapması.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ceydacım her cocuk kendı kendıne neler neler yapıyorlar cok genıs hayal guclerı ve becerılerı var bize dusen tek ıs onları desteklemek onlerını acmak. cocuklaırn hepsı zıhın gelısımlerı hep bırer mucıze.

      Sil
  3. Yusuf benim kızımdan birkaç ay büyük(30 aylık), ama maşallah çok yol almış, maşallah kırkbinkere, emeklerini karşılığını göstermiş,
    hediyelerinizde çok şık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederız. ıste aslında donem donem degısıyor yusuf da daha once cok dıkkatlı konsantresı cok ıyı ıdı ama hem kardes hem de oyun grubu basladıktan sonra sosyallestıgındne mıdır nedır konsantre olmaya pek gonlu yok. boyle kendı kendıne oynarken ancak caktırmadan seyredersem yakalıyorum. senınkı de kımbılır ne guzel oyunlar kuruyordur oynarken ne yaratıcılıkları vardır gozlemleyınce mutlaka farkedıyorsundur

      Sil

Yorumlariniz icin