28 Ağustos 2013 Çarşamba

Turkiyede yaz tatilimiz.

Gectıgımız hazıran sonu temmuz bası yaklasık 1 ay Turkıyede kaldıgımızda not alinacak bir cok sey yaptik. Yalniz aradan bayagi vakit gectigi icin sadece resimlere bakarak neler yaptigimizi hatirlayabiliyorum. Bu yazin Turkiyede geciridigimiz vakti resimlerle not etmek zorundayim. Keske bunlari daha once yazmaya vaktim olsaydi.

20 haziranda Turkiyeye uctuk ve hemen ertesi gun annanelerinin bahcesinde kucuk bir botu doldurup iki kardes suya girdiler. biliyorum turkiyeye gidip denize girememek hatta en azindan daha buyuk bir havuza girememek kotu oldu. Annannemizin beli kaydigi, teyzemizin kritik bir hamilelik gecirdigi ve dayimizin da her gun dukkan acmasi gerektigi icin cocuklari bir yere goturecek olursam ikisine de tek basima goz kulak olmaliydim. Sadece bayanlarin oldugu bir havuz ya da sahil bulabilseydim bile iki kucuk cocugu tek basima suya sokamazdim :( Her ne kadar annaneleri cuklarin her isini yapsa ve onlarla doya doya oynasa da uzak bir yere goturmek soz konusu olunca ikisini de tek basima gezdirmek zorunda kaliyordum. Bu yuzden babamiz gelmedigi surece annanemizin evi ve dukkani arasinda gecen bir ay gecirmis olduk. Arada sirada babamiz bizi bir kac yere goturmedi degil onlari da burda yazicam.

 Turkiyeden aldigim kisa kisa notlar
Turkiyeye erken gitmemizin nedeni dayimin oglunun dugunu oldu. Cocuklar burda normal geleneklerde bir dugun gormuslerdi ve turkiyede de bangir bangir muzige maruz kalmak zorunda kaldilar :( dugunlerde bu gurultulu muzige bir turlu alisamiyorum ;)
 
Esim isleri oldugundan bize nerdeyse hic vakit ayiramadi. Bir gun hep birlikte Cevahir ve daha sonra havaalanina yakin bir AVM ye alisveris festivali oldugu bir gun alisverise gittik. bana uzun bir etek lazim oldugu icin gelisi guzel maagaza gezmek yerine nokta atisi heryere uzun etek sordum ve koskoca 2 buyuk AVM de uzun etek satilmadiigni ogrendim :( en sonunda Lcwikikiden sirf elim bos donmemek icin uzun ama maalesef dar bir etek aldim. Artik testtur magazalarinda bile tesetture uygun seyler bulmak zor ya yasli isi seyler var ya da diz alti etek ve dar beden hatlarını bellı eden  ivirzivirlar :(
 
Neler yaptik demisken annanemizin evine nispeten yakin olan Lunaparktaki hezimetimizi de unutmamak gerek. Lunapark diye gittigimiz yerde cogu alete 5 yas alti binemediginden ve bazi aletler bozuk bazilari da cok dandik oldugundan sadece normal cocuk treni ile bayagi hizli dolasan trenimsi ve nispeten biraz tehlikeli olan solucana bindik. gunduz vakti kimse olmadigi icin ve tabiki tek kisi ile hicbir anlami olmayacagindan en sevdigimiz lunapark aletine carpisan arabalara bile binemedik :(
 
Cocuklarla nerdeyse hergun yaptigimiz seyler annanemizin dukkanina gitmek, dukkandaki parkta oynamak, sahile inip sahildeki parkta vakit gecirmek, annanemizin bahcesinde vakit gecirip bahce sulamak, kucuk botumuza su doldurup suda oynamak ve teyzemizin evine gitmek oldu.
 
Arkadaslarla avrupa yakasinda sahilde piknik yaptik. ben nerdeyse hicbir is yapmadan en cok yorulan kisi oldum diyebilirim. hekesin 2 kucuk cocugu oldugu halde bir tek benim kucuk cadi gordugu heryere gimek istedigi ve almak istedigi icin beni gece boyunca surundurdu.
 
Annanemizin dukkanin arkasinda kucuk bir mescit vardi yusufu oraya goturup  cuma namazi kilanlari gosterince o da kilmak istedi. ordaki namaz kilanlardan biri de bize seccadesinin bir kenarini verdi ve yusuf cemaatle namaz kildi. Arada sirada da buyuk camiiye goturup cocuklari oynattim. yanimizda erkek olmadigindan ve maalesef turkiyede en azindan bizim oturdugumuz kesimde camiilerde bayanlar kismi  bombos oldugundan cocuklar camiide cemaatle birsey yapamadilar.
 
 


 
 
Bolbol sahile cikip parka gittik. hem yakin hem de serindi bir de parkin hemen yaninda bir kafe olmasi cocuklar oynarken bana biraz olsun oturma sansi verdi. tabi yunusu goturdugum zamanlar yine oturamadim cunku yeni yeni yurumeye basladigindan hep yaninda olmam gerekti. bir de kaykayi cok sevdigi icin surekli merdivenlerden cikarip kaydirmam gerekti.
Yunus annanesinin sabahlari sik sik elinden tutarak yurutme denemeleri sonunda desteksiz ayakta durmaya basladi. bu da disarda cekebildigim ilk fotogrf oldu 

Parkta yunus sik sik cimlerde emekledi ve toplarin pesindne kostu ;) yusuf da kucuk motor seklideki bisikletiyle dolastigindan iki cocuga birden tek basima dikkat emekde bayagi zorlandim. Ben zorlandim ama cocuklar orda cok eglendiler hatta yusuf arkadas bile edindi. Ayni parkta ayni dili konusup anlasabildigi cocuklar olmasi yusufun acilmasina neden oldu.


Veee gelelim bu tatilimizde cocuklarin ilk defa gorup bayildiklari civcivlerimize. Annanemiz cocuklar icin pazardan iki tane civciv aldi. eskiden annem tavuk beslediginden annem de eski gunleri hatirlamis oldu. Cocuklar civcivlere bayildilar Yunus civcivleri gorunce ciglik atti diyebilirim hatta henuz anne baba demeden civciv demeye basladi. her sabah kalktiginda civcivleri sordu bize ;) Yusuf ise civcivleri elinde sikar zarar verir diye korktugum halde gayet iyi davrandi onlara. Civcivler cocuklar icin cok guzel oldulat. evde zaten balik beslemis ve iyi bakamadigimzdan dolayi vantuz baligimiz kocaman olup diger baliklari yemege baslayinca ben de cocuklar da uzulmustu bu sefer de sadece 1 hafta dayanabildik ve kedinin biri siyah civcivimizi kapip goturdukten sonra tek kalan sari civcivimizi bir patshopa verdik :(


 



Dedemiz yakinlarda kalp krizi gecirdiginden firsat buldukca dedemizi ziyaret eteye calistik. ama yasli insanlarin cocuklara harciyacak pek enerjileri kalmiyor. Bir gun nine ile dedeyi de alip Istanbuldaki buyuk Akvaryuma gitmek icin anadolu yakasindan yola ciktik, ninyle dedeyi almaya gidene kadar saat bayagi gec olmustu ve sonunda Akvaryuma gidemeyecegimizi anlamistik. Cocuklar cogunlukla amca cocuklariyla oynayarak vakit gecirdi ve bir gece de Eyupde ki Feshanede Lunaparkda eglendik
Gece gece iyi fotograf cekemedim zaten kisisel olarak da keyfim yoktu resimler de gelisi guzel oldu.





Tatilimizin son haftasi Ramazana denk geldiginden son hafta bir kac defa iftar cadirina gittik.


Snunda eve donerken aslinda ben cok yorgundum. bu yilki yaz tatili bana iyi gelmedi. giderken planladigim seylerin bir taneseini bile yapmadan donmek zorunda kaldim. Ama tek basima bu kadar oldu :(

 Havalimaninda Lounge da bir Piyano var ve Yusuf her seferinde onu gorur nedense ben ellemesine izin vermezdim bu sefer babasi oturup calmasina izin verince fotograf da cektim. Gittigmiz bir anne bebek bulusmasinda da Piyano calmaya calisiyoruz arada sirada ama havaalainindaki daha havali tabi ;)
 



Son olarak da Yunusun Turkıyede yaklasık 2 hafta boyunca Ishal oldugunu soylıyım. Oyle kı her kaka yapısında elbıselerını degıstırıp yıkamak zorunda kalıyorduk. her yerı kaka oluyordu. korkudan hastaneye gıdıp testler yaptırdık yunusun ılk defa kakasını alıp labrotuvara gorutmek zorunda kaldım benı oyle hastalıklarla korkuttularkı ama elh kakası temız cıktı. herhangı bır enfeksyon ya da bakterıyel bır sey yokmus sıradan bır yaz ıshalıymıs.
 

4 yorum:

  1. olsun en önemlisi yakınlarınla beraber olman, hem çocuklarda çok sıkılmamışlar sanki,memleket havası yaramıştır onlara :) Birdaha ki sefere çocuklar büyümüş olur, sende daha rahat edersin inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın en azından bıraz uyuyabıldım gunduzlerı ;)Sanırım yazıyı moralım bozuk oldugu bır ara yazdım sımdı farkettım de ne kadar pesımıst yaklasmısım turkıye tatılımıze ;(

      Sil
  2. Umarım bir sonraki gelişinde tüm dilediklerini yapabilirsin, 2 çocuk ile gerçekten çok zor oluyor tek başına idare etmek. Hem seneye daha da büyümüş olurlar rahat edersin: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler ıns seneye rahat ederım bıraz.

      Sil

Yorumlariniz icin