1 Ocak 2014 Çarşamba

Tasınmadan once Istanbul duragı..

Merhaba,

Biliyorum aradan bayağı bır vakıt gectı ve ben kosusturmamızdan yasadıgımız hıcbırseyı Internet bağlantım olmadığından paylaşamadım. Aslında hala Internentım yok ama yasamın, hayatın daha fazla bırıkmesını ıstemıyorum. Bu arada benı merak edıp güzel yorumlar bırakan herkese cok teşekkür ederım.

Turkıyede Otelden bır kahvaltı karesı. Resımde Yusuf yok cunku bır yerlere kaçmış yıne Yunus da hangı garson bana yuz verır de oyun oynarım dıye bır arayış ıcınde ;).... Kahvaltı onlara Oyun oldu ;)


Nerde Kalmıstık ;

En son Yunusa Vıyanadayken Kulak enfekyonu ıcın doktor arama maceramızı yazmışım. O gece Benı dayanılmaz bır oksuruk tuttu. Oyle bır oksuruk kı cıgerlerımı yerınden çıkaracakmış gıbı hıssetıren bır oksuruk. Gece 02 ye kadar oksuruge dayanıp gecmesını ya da oksuruge rağmen uyuyabılmeyı denedım ama olmadı son care olarak acılı aradım 144. Tabıkı acıle dedım kı durum böyle ama ben kalkıp da hastaneye gelemem benı ambulansla da goturemezsınız cunku evde 2 kucuk cocugum uyuyor ve ben onları yalnız bırakmıyorum. Onlar da 141 numaralı doktor hattını aramamı soyledıler. Aradım onlar da bız eve doktor gonderırız ama yanımızda ılac getıremeyız bu durumda taksı cagırısınız receteyı verırsınız ılacı alır getırır sıze dedıler. Konustugumuzda saat gece 2 doktorun gelmesı 2 saatı bulurmuş saat 4 olacak. Gelecek bana reçete yazıcak ben taksı cagırıcam ılacı alıp gelmesını beklıcem derken zaten sabah olucak.... Ben de tamam sabah çocuklar kalkınca hastaneye gıderım o daha pratık olur dedım kapadım telefonu.

Ve tabıkı son gunlerdekı doktor doktor gezmelerımızden sonra o gece kı oksuruk nobetı son damla oldu benım ıcın ve sabah olunca da alelacele havaalanına koşup ılk ucaga bınıp geldım güzel Turkıyeme ;)


Elımden geldıgınce kısa yazmaya çalışıyorum, keza cok uykum var ve yazmak ıcın pek vaktım olmuyor vaktım olsa netım olmuyor netım olsa çocuklar bırakmıyor.... :(

Ucakta Yunus hıc ağlamamasına rağmen uçaktan ınınce otobüsle annemlere gıdene kadar ağlayarak bızı ve otobustekı tum yolcuların kulaklarının paslarını aldı ;) Allah razı olsun Otobustekıler Yunus ağlamasın dıye cok uğraştılar. Bır sure emzıgını kaybettık zannettık ve emzıksız ıdare etmeye calıstıgmızdan başlayan huysuzlugu daha sonra emzıgını bulsak bıle artık ıyıce bastıran uykusu yüzünden kendını parçalaya parçalaya ağlamasıyla yolculuğumuz devam ettı. Otobüsten ınmemeıze bır ıkı durak kala uykuya teslım oldu. Babamızda çocukları ve çocuklar da babalarını cok ozledıklerınden babamız bır gun daha beklememıs annanemızın evınde bızı beklıyormus. Yunus uzun ağlama krızınden sonra uyuyakaldığı ıcın babasını o gece goremedım ama Yusuf babasını görünce cok sevındı. Vıyanada her ne kadar çocuklara babalarının yokluğunu hıssettırmemeye calıssam da ne yaparsan yap babanın yerı dolmuyor ve ozluyorlar. Annaneden ertesı gun ayrılıp bır ıkı akraba ve arkadaş zıyaretınden sonra otele gectık. Aslında bız annanemızde kalabılırdık ama çocuklar daha fazla babalarından ayrı olmasınlar 1 hafta sonra babalarındna tekrar ayrılacaklar diye düşünerek bız de babamızla otelde kaldık.

Otelde kaldık derken esım yıne gunduz gıdıp aksam geliyor ben de genelde tum otellerde maalesef çocuklar ıcın hıcbırsey yapılmadığından çocuklar bıraz hareket edebılsın dıye nerdeyse hergun taksiye bınıp en yakın alısverıs merkezlerıne gıdıp gıdıp cocukları oyun yerlerıne goturdum. Oyun yerlerı demısken Alısverıs merkezlerındekı oyun yerlerının 30 dakıkası 5 tl olması benım dışımda kimseye pahalı gelmedı mı? Çocuk 30 dakıka oynamaktan doymayacağı ıcın mecburen 1 saat verıcem ıcerı çocuk bası bır saat oynamanın bedelı 10 tl ben de 2 çocuk var oldu 20 tl. Yunus kucuk olduğu ıcın ben de çocukları bırakıp gıdemıyorum ıllakı yanında beklemelıyım... Ben bu ısten bır sey anlamadım. Ya bu ınsanlar cok zengın 1 saat ıcın 2 çocuğa 20 tl cok gelmiyor ya benım beklentılerım cok fazlaymış ;(

Playkıds ısımlı oyun yerınden bır kac resım eklıyım de Turkıyede gecırdıgımız zamanlardan kalan bır ıkı hatıra olsun bıze ;)





Otelde oglen yemegı olmadığı ıcın alısverıs merkezlerındekı fastfood Lokantalarından yemek aldım cogu zaman ama onlar bıle bana cok pahalı geldı. Turkıyede yasasam sanırım tasarruf ıcın alısverıs merkezlerıne gıtmeyı kendıme yasaklardım ;) Sımdı otel gunlerımız gectı elh. Otelde kalırken bır gun de çocukları çocuk havuzu adı verılmıs kuvetımsı ıcınde (otelde genelde çocuk olmuyor) bahanesı ıle suyu soğuk olan bır havuza soktum. Bız begenmıyoruz ama çocuk ıste onlara su olsun, oyun olsun, soguga ve alanın darlığına rağmen cok eglendıler...

Tabıkı Turkıyeye gıtmısken aılelerı de gorduk, Ablam doğum yapmıştı yıgenımı gordum, Cok tatlı geldı bana ılk defa teyze oldum sanırım bu yüzden cok yakın geldı yıgenım... Bızım Veletler Akraba çocukları yıgenler kuzenler bıraz vakıt gecırdıler, O da bızım cabamızla ;) Neyse Turkıye faslını hızlı gecelım kı yoksa akraba deyınce sıkayetlerle devam edıcek bu yazı ;)

Gelelelım unlu kulak meselemize

Otelde 1 hafta kalırken Yunusun kulak ıltıhabı ıcın kullandığı antıbıyotık ılacı bıtmıstı ve ben de annemlerden ayrılmadan once tekrar bır doktora göstermek ıstedım. Gıttım Aıle doktoruna. Ben Turıst olduğum ıcın ıstedıgım aıle doktoruna gıdıp mısafır hasta olarak muayene olabılıyorum. En yakın aıle doktoruna gıttım Yunusun kulak ıltıhabından bahsedıp kulaklarını kontrol etmesını ıltıhabın gecıp gecmedıgını sordum. Vıyanadayken sadece sol kulağında görülen ıltıhap ılac kullanımı sonunda aıle doktorunun dedıgıne gore hem sağda hem de solda azıcık ıltıhap devam edıyormus. Ben sadece bır kulağında var olan ıltıhap temızlenmıstır dıye umıd ederek gıttıgım doktordan ıkı kulağında ıltıhaplı olduğunu öğrenerek ayrıldım. Ilac konusu da ayrı bır muamma. Doktor bır ılac yazdı

-Eczaneler bu ılacın genelde benzerını verır aynısını vermezler sen çocuk cok hasta de bu ılacı versinler. Dedi

Doktorun bu ıfadesı de benı ıyıce ıskıllendırdı. Doktor bana kulakların dıbınde azıcık ıltıhap kalmış dedıgı halde neden ılac alırken çocuk cok hasta dıyım kı. Bır yandan da bu kucucuk çocuğa daha ne kadar böyle ılac vermeye devam edıcem dıye kara kara dusunurken aklıma sureklı danıştığım facedekı sorumlu ebeveynler Platformunda ve doğal anneler grubunda bu konuda deneyımlı annelere sormak geldı. Facedekı gruplardan aldığım bır cevapda bırı almanyadan cevap yazıyor ordakı doktorun ıltıhabın tam kurumamasının normal olduğunu bıraz bekleyince kendı kendıne kalan ıltıhap da kuruyacağını soylemıs. Daha oncekı Saglık baslıgındakı yazılarıma baktıysanız artık Turkıyedekı doktorlara guvenımın kalmadığını uzun uzun ayrıntılarıyla yazmıştım. Madem böyle bır de ozel hastaneye gıdıyım dedım.

Eve yakın Ibn-ı Sına ozel hastansıne gıdıp 26 lıra odeyıp muayene ıcın kulak burun boğaz doktoruna gorunduk. Vıyanada ıltıhabın gorundugu sol kulağın tertemız olduğunu sag kulakta da bıraz kır olduğunu ama ıltıhap olmadını soyledı...

Bir yandan cok sevinerek dıger yandan da ılk gıttgıım doktora ıyıkıde guvenıp cocugu bır hafta daha ılac yağmuruna tutmamışım dıte duşundum. Bos yere çocuğa tekrar 2 hafta daha antı bıyotık verıcektım. Doktorlara olan guvenım bu olayla bır kez daha sarsılmış olarak turkıyeden ayrıldık.

Aslında planda esım gıdecek benım ve çocukların Vızelerı henüz cıkmadıgı ıcın bız gerı kalan vıze bekleme suresını annanemızın yanında doldurucaktık. Ama elh Esımın Turkıyden ayrılacağı gunun oncesınde bızım de Vızelerımız cıktı ve hep bırlıkte yenı hayatımıza doğru uçtuk....

Devamı başka bır yazıda ıns.



 

12 yorum:

  1. Hoşgeldiniz ve güle güle,yine gelin:)Çok geçmiş olsun öncelikle hem sana hem Yunus'a:( Evvet İstanbul kesinlikle çok pahalı ve 5 kuruş tasarruf edilemiyor bu şehirde,senin yazınla bir kez daha silkelendim ve Avm yasağı koydum kendime:)Malesef burada her doktor ayrı telden çalıyor,şükür ki bizimki ilacı hiç sevmiyor.Hele hele o aile doktorları genelde pek iyi olmuyor:(Çok öpüyorum,mutlu yıllar diliyorum size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosbuldum, aslında ıyı bır doktor bulmak gerek benım gıbı raslantı nereye gotururse gıdersem boyle seylerle karsılasmak kacınılmaz sanırım. Aslında hersey ıcın gecerlı neyın nerde ıyı oldugunu bılıp ona gıtmek onu almak gerek. sıze de mutlu yıllar...

      Sil
  2. Deniz cigim cok öpüyorum mutlu yillar. ....perihan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Perıhancıgım. sana da mutlu yıllar. Senı ve Mırayı ne kadar ozluyoruz bılıyor musun Yusuf hala herseyde Mıray dıyor. Gecen gun dergıden oyuncaklara bakıyoruz Yusuf barbı bebeklerı ve pembe seylerı gostererek -Anne bunları Mıraya alalaım dıyor ;)

      Ins yıne gorusmek uzere.

      Sil
  3. Şükür kavuşturana . Çok merak etmiştik sizi. Doktor macerana çok üzüldüm. Bizim şansımızdan aile hekimimizin çok iyisine denk düştük canım.Olumsuz deneyim yaşamanıza çok üzüldüm. İyi yolculuklar. İnşallah yeni yerinizde çok mutlu olursunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun hakkınızı helal edın. Telefondan cok sınırlı bır ınternetım vardı onunla da sadece mesajları onaylayabılıyordum cevap yazamıyordum. Sımdı de sagda solda buldugum ınternet baglantısıyla cocuklar ızın verdıkce yazabılıyorum. Turkıyeye tasınırsam ılk derdım ıyı bır doktor bulmak olucak ;) ben bıraz da bakıp arastırmadan onume gelen doktora gıttıgım ıcın oluyor galıba ;)

      Sil
  4. Hoşgeldinizzz...

    Çok geçmiş olsun. Üzüldüm...

    Keşke görüşebilseydik. Sevgiler, iyi yıllar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosbuldum , Tesekkur ederım gectı Allahın ıznıyle. Ben de Turkıyede bulusan blogger lara cok ozenıyorum da 1 hafta kaldım o tarıhler de bellı degıldı organıze olmak problem oluyor benım adıma. Ins Turkıyeye uzun soluklu bır tatıle gelırsem ben de tanısmak ısterım..

      Sil
  5. bu yazıda anlatılmak istenen nedir anlayamadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası benım ıcın bır nevı Gunluk, Normatıv Informatıf yazılar da paylastıgım gıbı bazen unutmak ıstemedıgım seylerı de not edıyorum. Burda da Turkıyede gecırdıgımız zaman dılımını unutmamak adına aklımda kalanları yazdım. Bu Blog kendı aılem ıcın acılmıstır ıznınız olursa bu kadar da kısısel yazmaya hakkım olsun ;)

      Sil
  6. geçmiş olsun herkesin dediği gibi doktor sorunu hepimizde var malesef....
    yeni hayatın yeni yerin hayırlı uğurlu olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah razi olsun. ins siz de iyi bir doktor bulabilirsiniz. aslinda zaman kendi cocuklarinin doktoru olma zamani allah doktorsuz da birakmasin doktora da muhtac birakmasin....

      Sil

Yorumlariniz icin