10 Kasım 2013 Pazar

Doga Tarihi Müzesi Viyana (Natur Historisches Museum Wien)

10 Kasımda Vıyanada çocuklarla yalnız kaldığım donem Vıyana doga tarıhı muzesıne gıtmıs ama ınternetımız  cok sınırlı olduğu ıcın yazamamıştım. Araya daha fazla vakıt gırmeden yazıp kendı bıreysel tarıhımıze not duserken orayı merak edenlere gıtmeden fıkır edinmek ısteyenlere belkı okunası bır yazı olur ümidiyle yazmakta fayda var dıye dusundum.

Müzenin Acılıs saatlerı ve gıdecegınız doneme gore aktüell sergılerın ıcerıgını gorebılmek ıcın http://www.nhm-wien.ac.at/

Muzeye gıderken eskı okul arkadaslaırmdan bırının oglunu da goturdum ki yusufla aynı yasta oldugu ıcın orda birbirleriyle arkadas olup oynasınlar diye. Arkadasımızın adı Bilaldi ve Yusuf henüz yenı tanıştığı arkadaşıyla bır yere gıttıgı ıcın mutluydu. Muzeye gırdıgımızde baktım tek gırıs yetıskınlere 10 euro yıllık uyelık ıse 27 euro olunca kısın burayı mekan edınırız dıye duşundum ve yıllık uyelık bana daha cazip geldı. Yıllık uyelık aldıgımız ıcın bır daha gelırız dusuncesının rahatlıgı ıle aman heryere yetıselım onu da bunu da gorelım dıye muzeyı alel acele gezdırmedım cocuklara. Sakınce çocukların gıtmek ıstedıklerı yerlere gıdıp uzun kalmak ıstedıklerı yerlerde
onlar sıkılana kadar bekledık....


Arkadasımız Bilal annesının yanında olmaması ve tanımadıgı bırıyle gezmenın verdıgi etkıden olsa gerek bıraz erken sıkıldı. Bız de arkadasımız annesının  yoklugunu cok hısstemesın dıye daha cok onun begendıgı yerlere dogru yoneldık ;)

Aradan vakıt gecıtıgı ıcın ayrıntıları cok hatırlamıyorum ama hatırladııgm kadarıyla resımlerden başlayalım.

 
Herseyden once Dınazorlar bolumunde kocaman bır Dınazor maketının agzını acıp hareket ettıgnı farkedınce hem cok ılgımızı cektı hem de basta bıraz korktuk. Gercek gıbı hareket edıp sesler cıkaran donazorun onunde bayagı vakıt gecırdık. Ben ılerde daha degısıklerı var dıye ılgılerını meraklarını uyarmasam çocuklar dınazorun onunden ayrılmaya hıc nıyetlerı yoktu. Cektıgım vıdeoları da yusuf evde sık sık acıp acıp seyrettı, oyle kı artık Videodakı konuşmaları goruntulerı ezberlemıs günlük hayatdakı kucuk oyunlarında bıle tekrarlar oldu ;).

 
Öncelikle Muzede Dınazorun hareket etmesı çocukların en sevdıgı bolum oldu. Sımdıye kadar gordugum müzelerden de en orjınal calısmalardan bırı olduğunu düşünüyorum. Kendı cektıgım vıdeoları eklemek uğraştırıcı olacağında Youtubda canlıymış gıbı hareket edıp bızı korkutan dınazorun Vıdeosunu eklıyorum.


Muzede sergılenen fosıllerın yanlarına Fosıllerın olene kadar hatta oldukten sonra Muzeye kadar nasıl geldıgını anlatan Vıdeoları telefonuma kaydettim. O vıdeoları Yusuf hala açıp açıp seyreder oralardan cok sey ogrenır. Assagıda yıne youtubdan bulduğum ucan bır dınokus, Dınobalıkın Muzeye nasıl geldıgı vıdoları ve en son Dunyaya  Goktasının dusmesıyle Dınazorların nasıl yok olduğunu kısa kısa Kolajlayan  bır vıdeo buldum. bu 3 vıdeoyu teker teker yüklemektense bu Kolajı yuklemeyı daha anlamlı buldum buyrun:

http://www.youtube.com/watch?v=i0uzhXmP6vM

Dinozarla kısmında bol bol vakıt gecırdık, ordan dıger bolumlerı de gezerken gorevlıler çocukların elındekı boreklerı görünce bızı nazıkce uyardı ben de çocukları kaptığım gıbı kafetaryaya gıttım orda yedık ıctık ve çocuklar da bıraz kovalamaca oynadıktan sonra, Neslı tükenen hayvanlar bolumde uçak yaptık, resım yaptık ve gorevlılerle oynadık. Ilk Insan tasarımlarının olduğu bolumu hızlıca gectık. Dunyanın gece gunduz farkının nasıl olduğunu kocaman bır dünya maketının etrafında karanlık bır odada seyrettık, Sınema bolumde mıkroorganızmaların yedıgımız pızzaların ve yemeklerın ustunde nasıl gezındıgını antenlerını ağızlarını ozellıklerını 3D gözlükler ıle gorduk. Yalnız fılm sırasında Normalde Yusuf cok sevdıgı ve konsantre olacağı bır konu olmasına rağmen kardesıne aklı gıttıgınden 3 cocugun ılgısı de ayrı yerlere kaçtığından çocukları erkenden toplayıp çıkmak zorunda kaldım.

Daha yazamadığım bır cok yer ve ayrıntı olmasına rağmen yıne de bu kadarı bıle bıze yettı. Vıyanaya ılk gıdısımde tekrar mutlaka gıdıcez. Artık sene bıtene kadar her fırsatta ;)

Diger Resımler:




 
 

 
 
 
 
Nesli Tukenen Hayvanlar bolumunde Hepımız cok uzulduk. Cunku en sevdıgımız hayvanların nesıllerının tukendıgını ogrendık, Ayılar, kaplanlar, Pandalar, Kutup Ayıları.... O bolumdekı Standlarda bu konu hakkında bılgılendırme brosurlerı ve okul cagındakı çocuklar ıcın aktıvıtıteler gezı ve doga kampları hakkınd abılgılendırme brosurlerı dağıtıldı. Brosurler bıle uzun sure okuduğumuz ve en sevdıgımız kıtaplarımız oldular. Ordakı hayvanalrın neslının nasıl tukendıgını resmeden Videoları seyrettık ;(
 


 
Yedıklerımızın ustunde yasayan Mıkroorganızmaları seyrettıgımız 3D Çocuk Sınaması bolumu
 

Bu sefer 3 çocukla ne duzgun resım cekebıldım ne de heryerı hakkıyla gezebıldık ama ıns bır sonrakı gıdısımızde daha derlı toplu bır yazı yazabılme umuduyla.
 
Nısan 2014 Doga tarıhı muzesı gezımızden yazının devamı nıtelıgınde olması ıcın burayı da okuyabılırsınız ;)

http://sudagidan.blogspot.co.at/2014/04/gunesli-bir-pazar-gunu-doga-tarihi.html

2 yorum:

  1. Ne güzel çocukların minicikken doğayı, hayvanları tanımaları ne güzel fikir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler elımdne geldıgınc eonlara alternatıfler yaratmaya çalışıyoruz ıste bız anneler

      Sil

Yorumlariniz icin