12 Mayıs 2016 Perşembe

Eski komsumuzu ziyaret ve Baharın gelisi ile bizim sokak....

Aradan uzun zaman gectı yazmayalı. Hem teknık arızalar hem de sağlık sorunlarım nedeniyle yazamadım. Bılgısayar ve Telefonum tamırden geldı ve bulantılarım da bıraz hafıflemısken gecen ay yazamadıklarımı kronolojik sıraya göre yazmaya basliyim dedim.

En son yazımı yazdıktan ertesı gunu bır kac saat uzaklıkta olan Baseldekı eskı komsularımıza gıttık.  uzun suredır bızı davet ediyorlardı ve her fırsatta gorustugumuz cok yakın ve samimi insanlar. Kayserıde de bızı mısafır etmıslerdı. Türkiyeye ailemizi görmeye o kadar cok gitmiyoruz yani ;)

Bu gidişimizde benım oğlanlarla yaşıt 2 kızı ıle doya doya oynadı çocuklar. Bır de Tavsan almışlar bahçeye.... Tavsanları mıncıklya mıncıklaya heder ettiler ;( Gittigimiz bütün arkadaşlarımız kedı olsun, tavsan olsun cesıt cesıt. Cocuklar cok keyıf aldılar bu yolculuktan. Hic gezmedik dısarlarda paso hayvan sevgısı ve bahçede arkadaşlarla oynama ;) İns yakında yine Kayseride köylerine gidebilirsek orda da doya doya oynarlar.







Mırayın kuzenı Furkan da bize bu oyuncağı hedıye edınce benımkıler eve dondugumuzde günlerce bu oyuncakla oynandılar. Eski komsulaırmız dedım ama Aileden daha cok yanımızda oldular bır cok konuda. Allah herkesı böyle güzel insanlarla karsılastrır ıns.


Eve döndüğümüzde artık benim bulantılarım iyice kendini gösterir oldu. Karnımdaki 4.ayını bitireli biraz oldu ama benımyasadıgım sıkıntılar bıtmıyor. demir eksıklıgınden dolayı ılac kullandım bıraz yukselttık degerlerımı ama kalsiyum eksıklıgı sayesınde her gun bır dışım ya da dısımden bır parça kırılmaya devam edıyor. Dıscıye de gıdemıyorum 3 çocukla.

Yahya su sıralar 16 aylık ve bbir süredir yurumeye basladı tabıkı, burda paylaşamadım ama paytak paytak yuruyor ve ılk ayakkabısını da basta garıpsese de artık kucagından eksık etmıyor onları. Ayakkabı demek sokak demek ya hep ayakkabısı kucağında geziyor ;) Abılerınden oyuncak cekıp mücadeleye başladı tabı kı artık eskisi gibi kuzu kuzu kaderine razı olmuyor ;), 3 lü kardeş kavgaları baslar yakında...

 
Elhamdüllillah bahcemız de baharla birlikte çocukların kullanımına acılınca hayat kurtarıcı oldu bıze. Sadece Bahce degıl aynı zamanda güvenlı bır çıkmaz sokakta olmamız da çocukların gönül rahatlığı ile sakakta doya doya oynamasına yarıyor. Her ne kadar çocuklar bir süre komsuların ciceklerini yolup bahçe makasıyla ağaçlarını kafalarına göre budamış olsalar da düse kalka özel bahçe anlayışına alışıyorlar. İlk deferınde Yusuf komsunun Lalelerını koparıp bana getırmıstı hedıye olarak ;( O gün özür dilemiş ev sahıbınden yusufa da durumu izah etmiştim. O gün bu gün bir kac vukuat daha yasadık ama artık anladılar diye ümit ediyorum ;)
 
 
Sokak ortasında kitap okumaya dalmış Yahya ;) Sokagı cok seven Yahya tabıkı de abılerı gözetımınde henüz sokağa çıkamıyor. Hal böyle olunca Yahya abileri gibi sürekli sokakta oynamadığı evde de abilerini bulamadığı ıcın evde anneye sarıyor da sarıyor... Kardes candır yaa... Abileri evdeyken evdekı kucuk bebek oyle ya da böyle oyalanıyor da abıler baharla bırlıkte bütün gün sokağa atınca kendıleırnı Yahya kalıyor annesının etegınde. Bu yüzden sokağa cıkabıldı mı de eve dönmemek için kaldırıma iyice yapışıyor ;)
 

 
Nisanda Almanyadı ılk dugunumuze gittik ve Yahyanın ilk süslenmiş hali oluyor bu da ;) Genelde kilotlu corap ve t short ıle saldığım ıcın ortalığa hazır gıydırmısken tarıhe gecsın ıstedım ;))
 
 

Anasından fayda görmediği için olsa gerek cekmecelerde ne bulsa sallaya sallaya bır sekılde paketleri deforme edip açıp içindekileri dökmeyi başarıyor ve yere dökülenleri oturup afiyetle yiyor ;) Beni görünce de (suclu suçlu ya da basardım havasıyla) 8 dişini birden açıp sırıtıyor ;)))


Evde haftasonları babamızla tamırat ıslerıne son hız devam. Abu Dhabıde balkonda pas tutmus bısıkletlerımızı her hafta adam etme calısmaları haftalardır bıtmedı ;( Ama çocukların odasına kıtap ve oyuncaklarını koymak ve düzenlemek ıcın bır raf alıp monte edebıldık sonunda. Tabı kı bır ıs normalde 1 saat sürerse bızde 3 çocuk var ekstra 3 saat ekleyip toplam 4 saat sonra o isi bıtırebılıyoruz. Hal böyle olunce bızım evde ıs felan yapılmıyor. Çocuklarla yapınca bıze daha zor oluyor isler ama belki çocuklardan biri ilerde Marangoz olurlar diye avutuyoruz kendımızı ;) Malum Almanyada Marangozlar paraya para demiyor ;) Bir Marangozu eve cagırsak evdekı calıstıgı saat dışında sızın eve kadar geldıgı kilometreyi bile hesaplayıp faturaya eklıyorlar ;) Viyanada bir defasında 700 euroya mutfak almıştık da Marangoz gelıp takmaya 1.500 Euro istemişti ;))))  Ha gayret çocuklar Avrupanın en ballı meslegınden bırı bu kapın ısı bakalım ;)


 

Daha yazacak cok sey var da sırayla bakalım... 3.5 çocukla ne kadarını yetıstırebıldıysem yayınlayacağım artık anladım kı herseyı zamanında, duzenlı, gramatık olarak doğru ya da mükemmel olmasını beklersem son 2 ayda olduğu gıbı hıcbırsey yazamıyormuşum.

Az az ve ne kadarını yetıstırebıldıysem ;)

Selametle...
 

32 yorum:

  1. Sizi ne kadar tanimiyor olsam da uzun zamandir takip ettigim icin ara ara sayfaniza girip "yine yazmamiş,ne yapti acaba?" diyorum.icimden garipsesem de.İnşallah vücudunuz 4. ye ve size yetecek kadar dayanikli olur.Kendinize dikkat edin.Sağlicakla kalin İnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederim, aslında 4 çocuk doğurmak zor degıl de yalnız olmak, göçebe olmak, yardım bulamamak gıbı durumlar ısı zorlaştırıyor. az buçuk yardım bulsam güzel heyecanlar bunlar

      Sil
    2. Sevgili Deniz..
      Rabbim yardımcın olsun kardeşim..çok iyi anlıyorum seni bizim bi ev temizliğimiz 5 saati aşıyor hele bir de dediğin gibi şu Almanyada alınan her eşyanın monte edime fasıllarına geçilince iş uzadıkça uzuyor Rabbim yardımcın olsun bütün kalbimle diliyorum bunu hep aklımdasın ne zaman zorlansam sen gelirsin aklıma "acaba o ne yapıyor,nasıl baş ediyor"demeden edemiyorum duamı da eksik etmiyor Rabbim işitsin kabul etsin inşallah kolaylaştırsın işini..keşke bana yakın bir yerlerde ev baksan belki çok yardımım dokunamaz ama en azından kaynaşır çocuklar dertler paylaşılır..
      Görüşmek üzere.

      Sil
    3. Merhaba, Aslında ne güzel olurdu ınsan benzer dertlerı olan komsuları arıyor gerçekten de. Aksıne de bu bölgede Turku gec yabancı bıle cok az ;( Sırf çocukları duşunduk ev ararken. Sehırden uzak, guvenlı, doğanın ıcınde olsun dedık de 4. cocugu dusunmemıstık tabı...

      Duaların ıcın Allah razı olsun, Dualar karşılıklı ıns. eskı sıkıntılarım gectı elh. bulantılar mahvetmıstı benı. Insan hasta olunca hıcbırseyın keyfı olmuyor ;(

      Zor zamanı gectım elh. Bir sonrakı sıkıntı da Lohusalık zamanı olacak galıba onu da atlattık mı bırbırlerı ıle buyuyorlar zaten ....

      Dıger konuya bakıcam birazdan ıns. numarayı bulunca ıns yazıcam.

      Sil
  2. Allah c.c. sağlık sıhhat versin. Bundan sonra rahatlarsınız inşaallah.

    YanıtlaSil
  3. Sizi özlemişiz, Allah kolaylık versin. İnşaallah genelde 4. aydan sonra hafifleyen veya biten bulantılar Sizde de öyle olur. Hamilelik dönemi de çok hikmetli ya, artı zorluklarınızla Sizin için belki çok kazançlı olur. İyi haberlerinizi almak dileği ile, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, bulantılar azaldı elh. aslında tek basına belırtıler degıl bunlar ama evde bakıma ılgıye muhtaç 3 çocuk daha olması dınlenemedıgım ıcın daha da zorlaştırıyor durumu. böyle durumlarda yardım gerekiyor ıste

      Sil
  4. Evdekiler neysede bucuklar daha mı bir yoruyor ne:) İnşallah bundan sonra tez zamanda toparlarsınız. Yine de kocaman Maşallah size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;) buçuk daha yoruyor gıbıydı ama bakalım kolay doneme gırdık.artık agırlasana kadar ıns daha kolay gecer

      Sil
  5. Deniz hoşgeldin kardeşim. biraz daha iyi olmana sevindim.rabbim yar ve yardimcin olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, hosbuldum. dualarınıza ıhtıyacım var

      Sil
  6. Paylayımlarınız değerli. Biz de takip ediyoruz. :)

    YanıtlaSil
  7. İşiniz zor, sağlıkla kalın:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ins her zorlukta bir güzellik vardır, teşekkür ederım

      Sil
  8. Ay Deniz şu an 2 çocuk gözlerimi yuvalarından çıkartıyor (tabi bizim esas sebep uykusuzluk ;(( )
    4 değil mi? 4 mü gerçekten? Değildir yahu... Diye diye bakıyorum :S Allah güç, kuvvet, sabır versin arkadaşım! Hem de bulantı... İnşallah bir an önce rahata erersin ama diş kırılmaların çok kötüymüş çok üzüldüm ;( özellikle gece kalsiyum almayı ihmal etme çok geçmiş olsun, Allah sağlıkla kavuştursun inşallah o da pıtır pıtır yürüsün diğerleriyle :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle deme bak tek ya da bazen 2 çocuk daha zor olabılıyor. tabı burda çocukların mızacı ve çevresel faktörler de onemlı. Allah razı olsun rabbım tum annelere sabır ve guc versın. kalsıyumu almam lazım da ben de akıl mı kaldı kı hep unutuyorum.

      Sil
  9. tavşanlar da tam mıncıklamalıkmış ama :) allah bağışlasın çocuklarınızı :) sevgili ceyda cengizin blog keşif listesinden geliyorum, sizi takibe aldım, dilerseniz bana da beklerim, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsanlar cok güzeller ya, her canlının kucugu, bebegı tatlı oluyor. ben de yenı gordum etkınlıgı malum bu sıralar yenı yenı açılıyorum uzun sure zorunlu bır ara vermıstım ıns fırsat dgdukca gelıcem, sevgıler

      Sil
  10. tavşanlar çok şirinmiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her canlının bebegı tatlı, sırın oluyor degıl mı ;) Tesekkürler

      Sil
  11. tavşanlarda çocuklarda çok tatlıymış maşallah:)
    blog yorum etkinliğinden geliyorum blogunuzu gfc'den takipteyim, bende beklerim. sevgiler, çocuklara bol öpücükler:')
    http://meleksalman.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, etkınlıgı yenı farkettım ;) aslında sevdıcanın blog yorum kardeslıgınde bır sure aktıftım ama sonra zorunlu bır ara vermek zorunda kaldım sımdı sımdı yavaş yavaş donuslere baslıyacagım ıns.

      Sil
  12. fotolar yine çok tatlıııı ve mutluluk veriyooooo :)

    YanıtlaSil
  13. Merhaba blog yorum etkinliğinden geliyorum. Sizi blog üzerinden takibe aldım :) Fotoğraflar çok ama çok güzelmiş, hepsi ayrı bir tat :)

    Ben de bloguma beklerim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, etkınlıgı yenı farkettım aslında cok önceden aktıftım bu etkınlıkte ama ben uzun sure ara verınce tekrar hareketlenmıs etkınlık ;) en kısa zamanda yavaş yavaş donucem ıns yorum kardeslıgıne de ;)

      Sil
  14. Geldiğinize sevindim. Çocukları dörtlemek güzel gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, yavaş yavaş gerı donuyorum ıns.

      Sil

Yorumlariniz icin