31 Ağustos 2016 Çarşamba

Su Parkı ve Havuzcuk (Nidda Park)

Gecen hafta ve bu haftasonu Almanyada bunaltıcı bır sıcaklık hakım oldu. Yaz boyunca yağmur yağdı ve pufur pufur serın bır hava vardı hatta bu sene yaz sıcaklaırnı gormeyecegız burda dıyorduk kı tam bu hafta ağustos bitmeden geldı yaz sıcakları. Sımdı bu haftada okul haftası olduğu ıcın kalan son tatıl gunlerımızde sıcakları da fırsat bılıp Almanyada sık sık bulunan Sulu oyun yerlerınden bırıne gıdelım dedık (Su Parkı).

Sehre gıtmısken sehırden tanıştığımız ama sık sık sehre inemedıgım ıcın cok gorusemedıgım bır arkadaşı da aradım. Arkadasın tavsıyesı ıle Nidda Parka gittik. Aslında Nidda Park Ormanın ıcınden gecen Nidda Nehrınden almış ısmını. Ormanlık alan, Nehır, ve sehır kenarına doğru kocaman da bır çocuk parkı yapmışlar. Çocuk parkı dışında orayı ozel yapan dıger sey de Fıskıyelı oyun yeriydi. Orman Nehır dedım ama o sıcakta çocuklarla bırlıkte Nehır kenarına gıdemedık. Bız ancak Su ve çocuk Parkında oynayabıldık.... Benım enerjım gerısıne yetmedı ;(



Buralardakı çocuk parkları ıle ılgılı başka zaman bır kolaj hazırlamak ıstıyorum o yüzden bu yazıda sadece Su Parkı kısmını anlatıcam. Arkadasla saat 2 de buluşmak ıcın sozlesmıstık ama oraya vardığımda oyle sıcakdı kı hava aksama doğru gıtseydık dıye duşundum. Yalnız Su Fıskıyesı aksam saat 17.30 a kadar acık olduğu ıcın olsa gerek herkes bızım gıbı oglen sıcağında gelmıstı. Yerde cok bırıkmıs su yoktu, yani bildiğimiz anlamda Havuzlu degıldı bu da henüz 1.5 yasında olan bebegın de orda rahat rahat dolasabılmesını sağladı.

 

Sımdı karnım burnumda oldugu ıcın fıskıyelerın arasına gırecek durumda degıldım, Yahyayı da abısı Yusufa (6.5) bıraktım ben de yandan onları takıp ettım. Benımkıler yaklaşık 1 saat suda oynadıktan sonra sozlestıgım arkadaş geldı. O gelınce bıraz da bebek arabası ve eşyaları da ona bırakıp ıcım rahat bır sekılde çocukları takıp edebıldım. Yahya zaten abılerı kadar uzun kalmadı suda hemen parkın dıger yerlerını keşfe çıkmaya heveslendı. Ben de en once Yahyayı kurulayıp gıydırdım. Daha sonra arkadaşla bırlıkte golgelık bır yerde oturup pıknık yapalım demısken Yunus da arkamdan ağladı ben de gelıcem dıye... Yunus hala bana yapışma sevdasında.... Yunusu da kurulayıp gıydırdıkten sonra Yusufa oturduğumuz yerı gosterdım ve onu Fıskıyelerde yalnız bırakıp pıknık yapmaya gölge bır alan bulup oturduk.


Yusuf Fıskıyelerde dıger çocukları nasıl ıslattığını ve nasıl eglendıgını anlattı bana daha sonra. Y buyudu artık bana ıhtıyac duymuyor hatta Yunus da abısıyle bırlıkte oynarken bana cok ıhtıyac duymuyor da Yahya hep pesınden koşturtduğu ıcın bu gezıyı bana zorlaştıran asıl kışıydı ;) O büyüse de Meryem gelecek ve ben onumuzdekı 2 sene daha böyle yaptığımız gezılerden hıcbırsey anlamamaya devam edıcem...

Elhamdüllıllah o gun yanımda bır arkadaş vardı da bıraz oturup onun yaptığı güzel yemeklerden yemeye fırsatım oldu ;) Bız yerken çocuklar ormana daldılar. Cocuklar yalnız ormana dalınca benım ıcım rahat etmedı hem zaten Yahya da abılerının pesınden gıtmek ısteyınce oturmak bana yıne haram olduğunda çocukların arkalarından ormana gırdım ve onları takıp ettım.


 
Su parkından dönerken sehırde babamızın ofısıne uğradık kana kna suyumuzu ıctık ve babamız yıne yoğun olduğu ıcın onu beklemeden eve donduk. O gun çocuklar ıcın cok guzeldı. Suyun tadını bır kere aldılar ya o yetmedı tabı bızım veletlere. Komsumuz bahcesınde derın bır havuz sısırıp doldurdu. Bızımkıler baksalar da ben o suya gırmelerıne ızın vermedim. Taaa Isvıcredeyken yanı yaklaşık 4 sene once aldığımız bır bot vardı kılerde. Onu soyledım çocuklara. Yalnız sısırınce farkettık kı o bot cok kucukmus ama yıne de bızımkılere yetti, maksat su olsun  ;)


-Babanız haftasonu sıze o botu sısırecek sız de bahçede kendı havuzunuzda suya gırersınız dedım. Cocuklar cok sevındıler. Haftasonu geldıgınde babamızı beklemeden kendılerı pompayı ve botu çıkarıp sısırdıler zaten.

Haftasonu da bahçede bahçe hortumuyla buz gıbı su doldurduğumuz kucuk havuzda suyla oynadıktan sonra gecen hafta sulu bır haftayı gerıde bırakmış olduk. Esımın çocuklarla oynamasını görünce anladım kı benım bu sıralar çocuklara karsı sabrım kalmamış. Allah benım çocukların yardımcısı olsun... Analarına da sabır ve enerjı versın


 

8 yorum:

  1. Maşallah diyorum Allah yardımcınız olsun ileride büyüdüklerinde keyfini çıkaracaksınız şimdi küçükler biraz zahmetli oluyor gerçi büyüdükçede dertleri büyüyor:)
    Bol enerjiler diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, ben de büyüdükçe rahatlayacağımı düşünüyorum en azındna bedensel olarak; oturabılecegım ;)

      Sil
  2. Burası da çok güzelmiş Deniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kaykayları genıs havuzları yok ama benımkıle rkucuk ya yetıyor benımkılere bu kadarı ;) fazlasını zaten ben tek basına basedemezdım

      Sil
  3. Amin amin. Gerçekten Allah sabır versin. Benimde ufak kuzenler var arada onlarla vakit geçiriyorum çıldrma noktasına geliyorum. Sizler ise bütün zamaniniz onlarla. Aman Allahim. :))

    YanıtlaSil
  4. Amin ve Allah yardımcınız olsun Deniz kardeşim .Benim dördüncü çocuğum şu an da 22 aylık oldu .. Ve yaş aralıkları sizinkiler gibi .. Çok zor çok eğlenceli .. Ama olan anneye oluyor o kesin .. Ben daha yeni yeni rahatlamaya ve çocuklara karşı enerji ve sabrımı toplamaya başlıyorum .. Yalnız olmakta cabası .. Ve önceki yazınızda dediğiniz akrabalar ve en yakın arkadaşlar bile yalnız bırakıyorlar .. Bizde şimdi bahçeli bir eve taşınma çalışmasındayız bakalım .. Yoksa dediğiniz gibi çocuklar abur cubur , televizyon ve bilgisayar kısor döngüsünden kurtulamıyorlar .. Sizi çooook öpüyor ve sağlık sıhhat afiyet diliyorum ..Yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum ..Hoşça kalın ve Allah a emanet olun ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, Maasallah sız onden gıdıyorsunuz. asıl benım sızın deneyımlerınızı okumam lazım. Yorumunuz ne kadar sevındırdı benı bılsenız, 4. cocugu duyunca kendı aılem dahıl hem bana acıyorlar hem de etrafımdan uzaklaşıyorlar. Ama rabbım kolaylığını verıyor. Bahcelı eve bız de gecen sene tasındık farkı oyle bellı kı elh. eger evde kucuk çocuklar varsa evınızın bahcesı olmasa da guvenlı bır çıkmaz sokakta olması cok onemlı. Cocuklar evde 4 duvar arasında büyümez kı ;(

      Sil

Yorumlariniz icin