9 Kasım 2017 Perşembe

Bu da bir okul anisi olarak burda dursun

Bu sabah cocuklari okula gotururken her zamanki gibi aceleyle ustume siyah ferace ve basima yazma gecirip ciktim. Sabah erkenden 4 bebe hazirlarken kendimle ilgilenecek vakit olmuyor ben de insanlarin hakkimdaki dusuncelerini umursamiyorum. Benim dunyam yeterince zengin baskalarinin o dunyayi sinirlandirmasina izin vermiyorum.
Okulun onune vardigimizda biraz erken gittigimizi farkettik ve hemen yanina bir kadin yanasti. Yunusun annesi siz misiniz dedi? Cevredeki tek yabanci ve musluman ben oldugum icin beni bulmasi zor olmadi. Ben evet dedgim gibi kadin agresiv bir sekilde birseyler anlatmaya basladi. O konusurken birsey anlamadigim icin gayri ihtiyari kadinin yuzundeki asiri makyaj dikjatimi cekti. Ispanyolcam baslangic seviyesinde henuz ve ben soylediklerinden degil de beden dilinden kadinin derdini anladim. Demek istiyordu ki benim oglan (5) onun oglana tukurmus.

Kadin sozunu bitirince once cocugunun adini sorup onun cocuguna gulumseyip ortami yumusattim. Cocugunun adi valentinmis. Kadina kendi adimi soyleyip tanistim. Kadin once bir sasirdi. Selam vermeye layik gormedigi Yabanvi ona elini uzatiyordu.

Ispanyada yeni oldugumu ve benim de oglumun da dil bilmedigimizi ama nedemek istedigini anladigimi soyledim.

O sirada Valentin benim oglana vuruyordu.

Yunusa dondum gayet yumusak bir sekilde ona soyle sordum: oglum valentinle nasil oynuyorsunuz?

Yunus kadinin benim gibi ne dedigini anlamamis ama agresif uslubunu farketmisti ve bir seylerin kotu gittigini hissettgi belliydi ben de dusundum cocugu daha fazla korkutmaya gerek yok ve dedim ki valentin iyi bir arkadas onunla iyi arkadas olacaksiniz deyip abisinin yanina gonderdim.

Kadin o sira internette ispanyolca ogreten sayfalar, cizgifilmler ve bol bol tv acmami onermeye devam ederken evde zaten ispanyolca ogretmeni oldugunu ogretmeni uygun gorurse ondan fikir alacagimi soyledim ve uyarisi icin de tesekkur edip yanindan ayrildim.

Bunu neden yaziyorum: bu diyalogun ve davranis seklinin altinda oyle alt metinler yatiyor ki ama ben yine de alttan alip sinirimi duzgun bir sekilde cizdim.

Anlayamayacagim o kadar karmasik cunleler kurana kadar once selam verip tanismasi daha sik olurdu. Cocuklarin yaninda isaret parmagi ile yunusu gosterip tukurme taklidi yaparak degil de cocuklar iceri girdikten sonra derdini ankatarak cozum arayabilirdi.

Burda cocuklsrin degil annenin davranisindan bahsediyorum. Tabiki oglum iyi etmis demiyorum. Okuldan sonra eve geldigimizde yunusla uygun bir zamanda bu konuda konusacagim. Icinde bulundugu ortami ve ona hissettirdiklerini analamaya calisacagim. Eminim tukurmenin yanlis bir sey oldugunu kendisi bana soyleyecektir. Belki de kendisine vuran arkadasina dil bilmediginden birsey soyleyememis ve en ilkel savunma yollarindan biri olarak o an tukurmus olabilir. Bunun nedenini anlanaya calismadan valentinin annesi gibi isaret parmagimi sallayarak kizarsam sadece cocuk tukururken kimsenin gormemesi gerektigi sonucuna varir :)

Hani gecen gun de ballandira ballandira anlatmisti anne yeni bir arkadasim oldu adi valentin diye. Ben de Valentin diye erkek ismimi varmis demistim.

Hani pedegog, psikolog ya da uzman degilim ama cocuklari dinleyince neyin dogru alabilecegini hissedebilecek kadar canliyim daha.

O kadinin temel nezaket kurallarini kullanmaya ihtiyac duymayacagi kadar saygi duymadigi Yabanci insanlariz anladik, hadi ben yetiskinim cocuklar buyudukce yurtdisinda neler goruyorlar ya da hissediyorlar da bize anlatmiyorlar kimbilir....

9 yorum:

  1. Bu kadın yabancı, su-i zan etmeyim ama büyük ihtimal müslümanlara da gıcık, sonuçta Avrupa.. Sanki bizim memleketimizde çok mu yol yordam insaniyet kaldı? Yazıyı okuyunca hemen birkaç gün içinde yaşadığım ya da başkalarının yaşayıp anlattığı olaylar aklıma geldi. Onlar daha çok koyuyor insana, içinizden diyorsunuz ki bre insafsız kırdın geçtin boyun mu uzadı -iyice kısaldın- niye böyle gaddar yüreğin din kardeşiyiz, vatandaşız... La tahzen.. Selam ve dua ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten mesele dinini pratikte de yasayan bir mülslğman olmaya clışmamda. Yoksa sorun olmazdı. Avrupa ülkelerinin eski ırkcı partileri artık ırkcı olmadıklarını kanıtlamak icin insanların ait oldukları ırklarla sorunları olmadığını herkese kapılarının acık olduğunu ama Müslümanlara karşı olduklarını söyleyerek seçim propagandası yapıyorlar. Modern dönemde ırklara göre değil dinlere göre (ırk)çılık yapılıyor. Avrupa'da kültürel olarak farklı olanlara sosyal hayat içinde baskı var. Diğer tarafta da Türkiye'de müslüman olduğunu söyleyenlerin yine müslüman olanlara yaptığı baskı ise anlaşılır gibi değil. Mesele toplumun belirlediği dönemsel parametrelere uygun olarak sürekli değişmekte. Sürüye uy Mutlu ol

      Sil
  2. çok güzel yanıt vermişsiniz. işiniz gerçekten çok zor oralarda Allah kolaylık versin

    YanıtlaSil
  3. Deniz, o kadar iyi anlıyorum ki seni. . Yabancı olmandan kaynaklı değil bence.. Aynı durumu ben İstanbul da yaşıyorum. Ben de dört çocuğumla ilgilenirken bir an önce hazırlayıp çıkalım derken üstüme ayakkabıma dikkat edemiyorum. Tesettüre uygun olması yeterli oluyor benim için ..Ama dünya ye Kürküm ye dünyası ..Ya tesettürlu olmayacaksin ya da öyleysen de en lüks ve modaya uyanindan en kibirlisinden giyinmen gerekiyor ki bir statü sahibi olasın..Gerçekte nasıl bir anne olduğun ,öğrenimin, ne kadar kitap okuduğun önemli değil. Cahil ve her türlü kabaliga reva görülen bir insan oluyorsun.Ama dediğin gibi o kadar yapılacak Şey ilgilenecek konu, okunacak kitap varken , zaman bu kadar kıymetli ve insan ölümlüyken kendi işimize bakalım ..Modayla başkaları ilgilensin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarı yazdığım yorumu buraya da kopyalıyayım keza durum aynen söylediğin gibi.
      Zaten mesele dinini pratikte de yasayan bir mülslğman olmaya clışmamda. Yoksa sorun olmazdı. Avrupa ülkelerinin eski ırkcı partileri artık ırkcı olmadıklarını kanıtlamak icin insanların ait oldukları ırklarla sorunları olmadığını herkese kapılarının acık olduğunu ama Müslümanlara karşı olduklarını söyleyerek seçim propagandası yapıyorlar. Modern dönemde ırklara göre değil dinlere göre (ırk)çılık yapılıyor. Avrupa'da kültürel olarak farklı olanlara sosyal hayat içinde baskı var. Diğer tarafta da Türkiye'de müslüman olduğunu söyleyenlerin yine müslüman olanlara yaptığı baskı ise anlaşılır gibi değil. Mesele toplumun belirlediği dönemsel parametrelere uygun olarak sürekli değişmekte. Sürüye uy Mutlu ol

      Sil
  4. Deniz hanım nasılsınız ne zamandır yazı paylaşmadınız umarım sizde çocuklarda iyidir
    Bu arada ben Azerbaycan’dan Aybige

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba iyiyim teşekkür ederim. Telefonum bugün geldi tamirden. Bilgisayarım ise uzun süredir bozuk. Misafirler koşturmaca derken yazamıyorum. İnş kendimi toparlayabilirsem yazacak çok şey var

      Sil
    2. Sabırsızlıkla bekliyorum yazılarinızı Sevim

      Sil

Yorumlariniz icin